Powrót do przeszłości - Niezapomniane gry DOS

"Wolfenstein 3-D"

[cyt: pl.wikipedia.org]. Wolfenstein 3D – gra komputerowa, wyprodukowana przez id Software i wydana przez firmę Apogee Software 5 maja 1992 roku. Trójwymiarowy następca gier Castle Wolfenstein i Beyond Castle Wolfenstein, wydanych przez Muse Software odpowiednio w latach 1983 i 1984 na platformę Apple II.




"The Terminator: Future Shock"

[cyt: pl.wikipedia.org]. Terminator: Future Shock – gra komputerowa z gatunku first-person shooter, której akcja toczy się w świecie przedstawionym w filmie Terminator. Została wydana przez Bethesda Softworks w 1995. Była to jedna z pierwszych gier komputerowych, która potrafiła wyświetlić w pełni trójwymiarowy obraz oraz miała możliwość swobodnego ruchu kamerą za pomocą myszki.




"SkyNet - Terminator"

Ostatnia z odsłon cyklu strzelanin FPP, bazujących na motywach filmowej serii Terminator. Fabuła gry kontynuuje wątki zapoczątkowane w The Terminator: Future Shock, a podczas zabawy stajemy ponownie po stronie ruchu oporu, starając się zniszczyć zbrodniczą sztuczną inteligencję Skynet, która za pomocą broni nuklearnej zamierza zmieść ludzkość z powierzchni Ziemi. Po raz pierwszy w historii serii, oprócz kampanii single player tytuł oferuje również możliwość rywalizacji wieloosobowej, podczas której możemy wcielić się także w postać samego Terminatora.




"Dark Forces II"

[cyt: pl.wikipedia.org]. Star Wars Jedi Knight: Dark Forces II – gra komputerowa z gatunku first-person shooter osadzona w realiach Gwiezdnych wojen, stworzona i opublikowana przez LucasArts w 1997 roku. Gra wykorzystuje silnik o nazwie Sith, który umożliwia grę sieciową obsługującą do 32 graczy. Głównym bohaterem jest najemnik Kyle Katarn, który podczas poszukiwania zabójców swojego ojca wkracza na ścieżkę Mocy i tylko od gracza zależy, po której z jej stron stanie. W grze dostępny jest arsenał 10 broni oraz 14 unikalnych mocy Jedi. Kampania dla jednego gracza składa się z 21 plansz, gra sieciowa natomiast z 9.




"Shadow Warrior"

[cyt: pl.wikipedia.org]. Shadow Warrior – gra komputerowa z gatunku first-person shooterów. Została wyprodukowana przez 3D Realms w 1997 roku i wydana przez GT Interactive. Grę stworzono na silniku Build autorstwa Kena Silvermana pracującym w technologii 2.5D. Silnik ten wykorzystywały także gry Blood, Redneck Rampage i Duke Nukem 3D. Broń i amunicja zostały stworzone przy pomocy wokseli.




"Heretic"

[cyt: pl.wikipedia.org]. Heretic – gra komputerowa z gatunku first-person shooter stworzona przez firmę Raven Software i wydana przez id Software w 1994 roku. Gracz wciela się w postać Corvusa – elfa, który musi bronić swego świata przed jednym z trzech Wężowych Jeźdżców – DSparilem. Bohater posługuje się różnoraką bronią: magicznymi wyrzutniami, różdżkami i kuszą. Heretic był pierwszą grą FPS, w której gracz mógł w dogodnej chwili używać zebranych przez siebie przedmiotów (m.in. skrzydeł gniewu, mikstur leczniczych, magicznych ksiąg, zwiększających siłę rażenia broni bohatera czy bomb, zmieniających przeciwników w kurczaki).




"Duke Nukem 3D" - Film Demo

Gra FPS wydana w 1996 roku. Szybko zdobyła popularność a dzięki opublikowaniu kodu źródłowego została wydana też na inne platformy sprzętowe. Gracz wciela sie w postać uzbrojonego faceta, którego zadaniem jest walka z wrogo nastawionymi do Ziemian kosmitami. Do wyboru ma dość pokaźny arsenał. Począwszy od półautomatycznego pistoletu a skończywszy na ręcznej wyrzutni rakiet i futurystycznej broni, która zamraża wroga tak że można go rozbić kopniakiem.




"Quake"

[cytat z https://pl.wikipedia.org/wiki/Quake]. Quake – gra komputerowa z gatunku first-person shooter stworzona przez id Software i wydana 22 czerwca 1996 roku przez GT Interactive[4]. Jako jedna z pierwszych posiadała silnik graficzny wyświetlający trójwymiarowy, teksturowany obraz. Wywodzi się pośrednio z serii Doom, kontynuując jej niektóre rozwiązania. W tej grze po raz pierwszy pojawiła się konsola służąca do konfiguracji i automatyzacji ustawień oraz rozmów z pozostałymi graczami. W 1997 id Software wydało łatę do QuakeWorld, która zmieniała fizykę świata gry (m.in. dodała większą kontrolę lotu oraz zmieniła sposób obsługi skoków).


 
Jesteś na stronie Główna - Stary komputer - Stare gry dla systemu DOS

Komentarze

Brak komentarzy
*Podpis:
Email:
Zawiadom mnie o nowych komentarzach na stronie
Ukryj email
*Tekst:
 
 
Powered by Scriptsmill Comments Script